7 zasad budowania biznesu

Lars Silberbauer, były Dyrektor Lego, odpowiedzialny za globalną strategię social media, podzielił się swoją wiedzą podczas branżowego spotkania Inside Trends w październiku 2018 roku. Przekonywał, że każdy mógłby założyć firmę z klockami, tylko czy odniosłaby ona taki sukces jak Lego? Twierdzi on, że Lego daje czemuś początek, nie wyznacza konsumentowi celu. Jest niejako platformą do wyzwolenia swojej kreatywności i użycia wyobraźni.

Gdy Lego w 2011 roku wchodziło dopiero w świat social media, musiało postarać się odnaleźć na nowym gruncie, gdzie konkurencja już zdążyła się zadomowić. Przyświecająca od samego początku idea kreatywności, skłoniła firmę do zastosowania niestandardowego rozwiązania. Stworzyła typowego ludzika i nazwała go George, a następnie poprosiła Fanów, aby zabrali go w podróż i podzielili się zdjęciem. Właściwie już po kilku minutach odzew był niesamowity, a zdjęcia napływały nieprzerwanie z różnych zakątków świata. Wniosek dla LEGO był jeden: firma, która chce odnieść sukces (nie tylko w social mediach), musi zastanowić się nad potrzebami Klientów. Lego chciało zbudować coś wspólnie ze swoimi fanami i znalazło najlepszy na to sposób.

Podczas swojego wystąpienia, Silberbauer podzielił się 7 zasadami, które Lego stosuje nie tylko w social media, ale i w biznesie.

1. Godzenie się ze zmianami i adaptacja do zmieniającej się sytuacji to jedna z najważniejszych umiejętności.

2. Myślenie podobne do myślenia dziecka – kreatywność, otwarty umysł.

3. Tworzenie sceny, na której możemy dać wykazać się innym. Nie należy zawężać ram na tworzenie jakiegoś przekazu czy też scenariusza.

4. Dotrzymywanie kroku konsumentom, badanie ich potrzeb.

5. Stawianie na różnorodność.

6. Stworzenie biznesu, który ma na coś wpływ.

7. Robienie rzeczy niestandardowych, niepowielanie zachowań. Nie bądź jak każdy.

„Gdyby ktoś zbadał nas w wieku 3 lat, okazałoby się, że 98 proc. z nas to kreatywni geniusze. Jednak dziś tylko 2 proc. z nas zachowało ten poziom kreatywności. Patrzę czasem na bardzo inteligentnych ludzi z dyplomami MBA, którzy każdego dnia podejmują te same decyzje. Gdzieś zgubili tę kreatywność” – dodał Silberbauer.