Język korzyści kluczem w rozmowach z klientami

Spis treści

Aktualności

Język korzyści kluczem w rozmowach z klientami

Oczywistą rzeczą jest to, że praca doradcy to w większości rozmowa z klientem. Cechą dobrego doradcy jest umiejętność doboru odpowiednich słów, tak by nasze produkty stały się dla naszego gościa jeszcze bardziej interesujące. Wszystko to po to, aby z jednej strony klient wychodził on od nas zadowolony, a z drugiej, abyśmy mogli zdobywać swoje cele sprzedażowe.

Cecha, Zaleta, Korzyść


Pośrednik finansowy powinien być ekspertem od spraw pożyczek. Nie jest dla nas problemem zrozumienie czym są nasze produkty. Prowizja, odsetki, RRSO to dla nas oczywiste rzeczy. Nie możemy natomiast wymagać tej wiedzy od klientów. Dlatego w negocjacjach z klientem nie można operować suchymi danymi. Po to ludzie przychodzą do doradcy, aby nie musieć samemu analizować wszystkich parametrów. Najważniejsze jest możliwie najszybsze przejście od cechy produkty po korzyść z niego płynącą. Zainteresowana osoba musi wiedzieć i zrozumieć, jaką korzyść da jej wybór danej finansowej oferty.

Kluczowe potrzeby


Klienta należy słuchać uważnie. Jego sytuacje warto analizować ze szczególną atencją. Na samym początku rozmowy można już wyczuć, co danego klienta najbardziej interesuje w danym produkcie. Jeśli dla klienta najważniejsza jest niska rata, na tym należy się skupić. Jeśli klient jest skupiony na tej kwestii, warto podążać za jego tokiem myślowym i doprowadzić sprzedaż do końca. Odwrotna sytuacja będzie w momencie, gdy klient będzie skupiony na wysokości kosztów. Wtedy musimy użyć innych argumentów.

Podsumowanie


Cecha, zaleta i korzyść to trzy najważniejsze słowa w pracy sprzedawcy. Ważne jest również słuchanie klienta i skupienie na konkretnych aspektach. Korzyścią dla nas w takiej sytuacji będzie zadowolony klient. Jeśli on będzie zadowolony z naszej obsługi, na pewno niejednokrotnie do nas wróci i skorzysta z naszych usług.
Spis treści