Sprzedaż produktów finansowych jest wyjątkową sprzedażą

Spis treści

Aktualności

Sprzedaż produktów finansowych jest wyjątkową sprzedażą
Praca pośrednika finansowego polega na sprzedaży. Każdy zgodzi się z tym stwierdzeniem. Klienci przychodzą do biura w poszukiwaniu odpowiednich produktów. Potrzebna jest im fachowa pomoc w ich wyborze. Wyjątkowość tej pracy polega na wyzwaniu, jakie przed nią stoi. Pośrednik powinien być doradcą klienta. Jego celem jest pomoc w finansowych kłopotach, czy ewentualnie w zdobyciu środków na rozwój. Nie sprzedaż sama w sobie.

Na pierwszym miejscu pomoc klientowi.


Dobry pośrednik nie może skupiać się jedynie na osiąganiu najlepszych wyników. Na pierwszym miejscu zawsze powinien stać klient. To jego potrzeby są kluczowe w całej transakcji. Warto zwrócić uwagę, iż zawarcie umowy, nie jest dla niego celem, a środkiem, dzięki któremu może osiągnąć postawiony sobie cel. Wybierając razem z nim produkt, pośrednik musi patrzeć w przód i razem z nim przewidywać skutki wyboru i uważać na ewentualne pułapki.

Zamiast zbijania obiekcji, szukanie rozwiązania.


Podstawową umiejętnością sprzedawcy jest umiejętność zbijania obiekcji klientów. Sprzedaż to sztuka przekonywania do określonego zakupu. Tym różni się praca pośrednika, od pracy w typowej sprzedaży. Pośrednik ma za zadanie pomagać klientowi w jego problemach. Celem nie jest przekonanie go do wzięcia najdroższego produktu, a pomoc w rozwiązaniu problemów w jak najłatwiejszy sposób.

Najważniejszy jest balans.


Kluczową sprawą w pracy pośrednika jest równowaga między sprzedażą, a pomocą. Nie może się on skupiać jedynie na zyskach z osiągniętego celu sprzedażowego. Klient bardzo szybko wyczuje osobę, której zależy tylko na jak największej sprzedaży, co poskutkuje brakiem zaufania. Zaufanie natomiast jest istotne z tego względu, iż to relacje z klientami i marketing szeptany jest głównym źródłem dochodu pośrednika.

Spis treści