Jak przekonać klienta nieprzekonanego?

Spis treści

Aktualności

Jak przekonać klienta nieprzekonanego?

Jak przekonać klienta nieprzekonanego?

Jedną z najtrudniejszych chwil w pracy pośrednika finansowego jest moment zawahania klienta. Gdy jest już wygenerowana przez nas oferta pożyczki, a w głowie klienta pojawiają się wątpliwości. Mamy dla Was kilka podpowiedzi, które pomogą Wam lepiej radzić sobie w takich sytuacjach.

Niezachwiana pewność


Pierwszą zasadą skutecznej sprzedaży jest to, abyś być pewnym swojej propozycji. Wybierając produkt, należy być przekonany co do słuszności jego wyboru. Klient, bez wątpienia, wyczuje, jeśli pośrednik będzie się wahał i sprawi wrażenie nieprzekonanego do złożonej mu oferty.

Pełne przygotowanie


Ważne jest też, aby znać dobrze produkt, który sprzedajemy i być  przygotowanym na rozwianie wszelkich wątpliwości klienta. Musi mieć wiedzę kompletną od A do Z.

Uzmysłowienie szansy


Kolejną kwestią jest pokazanie klientowi decyzji jako możliwości, a nie konieczności. Klient stojący przed ofertą nie może czuć się zmuszany do jej przyjęcia. Skorzystanie z produktu jest możliwością, a nie obowiązkiem. Prezentując listę korzyści, pośrednik powinien ze zrozumieniem, pomóc w podjęciu najlepszej decyzji.

Komfort Klienta


A na koniec najważniejsze! Pamiętajmy, nie możemy stawiać klienta przed dylematem: „teraz, albo nigdy”. Jeśli nie skorzysta z oferty teraz, musi wiedzieć, że w razie potrzeby może wrócić w późniejszym czasie. Klienci, którzy korzystają z takiego sposobu finansowania zwykle są w ciężkiej sytuacji finansowej, dlatego zrozumiałe jest ostrożne podchodzenie do propozycji. Dobry pośrednik finansowy powinien być doradcą klienta i w momencie jego zawahania naprowadzić go na właściwą decyzje. Klient niezdecydowany, potrzebuje zrozumienia i porady. Gdy relacja pośrednikiem opiera się na wiedzy i zaufaniu, korzyści odnoszą obie strony.

Spis treści